Prezentācija “Nodokļu aktualitātes 2025–2026” sniedz visaptverošu pārskatu par būtiskākajām izmaiņām grāmatvedības, nodokļu administrēšanas un nodokļu regulējuma jomā Latvijā. Materiālā apskatīti grozījumi Grāmatvedības likumā un Ministru kabineta noteikumos, tostarp e-rēķinu ieviešanas posmi dažādos darījumu veidos, gada slēguma inventarizācijas prasības un kriptoaktīvu uzskaite finanšu pārskatos.
Prezentācijā analizēta arī Valsts ieņēmumu dienesta reforma un izmaiņas nodokļu administrēšanā, tai skaitā VID saziņas kārtība, parādu piedziņas nosacījumi, nokavējuma naudas aprēķināšana no 2026. gada, kā arī elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) izmantošanas prasības. Būtiska uzmanība pievērsta transfertcenu dokumentācijas regulējumam un informācijas apmaiņai par darījumiem ar kriptoaktīviem atbilstoši ES un OECD regulējumam.
Atsevišķa sadaļa veltīta nodokļu izmaiņām 2025.–2026. gadā, tostarp minimālās algas un neapliekamā minimuma izmaiņām, iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) un uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) regulējuma aktualitātēm, dividendēm piemērojamajiem nodokļu režīmiem, pievienotās vērtības nodokļa (PVN) reģistrācijas kārtībai un samazināto likmju izmaiņām. Tāpat aplūkotas izmaiņas akcīzes nodoklī, transportlīdzekļu nodokļos un citos ar uzņēmējdarbību saistītos maksājumos.
Prezentācija paredzēta grāmatvežiem, nodokļu konsultantiem, uzņēmumu vadītājiem un finanšu speciālistiem kā praktisks informatīvs materiāls par normatīvā regulējuma izmaiņām un to piemērošanu ikdienas darbā.
©INNOVATOR 17.12.2025.